.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همایش نکوداشت " آیت الله محمدی گیلانی " در زیبا کنار رشت برگزار شد

همایش نکوداشت " آیت الله محمد محمدی گیلانی " ظهر پنجشنبه با حضور شخصیت های کشوری در مجتمع فرهنگی زیباکنار رشت برگزار شد.

به گزارش مهر، در این همایش که بیش از هزار شخصیت کشوری و استانی حضور داشتند رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تجلیل از شخصیت علمی، حقوقی و سیاسی آیت الله محمدی گیلانی گفت: این شخصیت وفادار از زمانی که به امام راحل دست بیعت داد لحظه ای از خدمتگزاری به نظام اسلامی غافل نشد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه تلاشهای آیت الله محمدی گیلانی برای اجرای حق و عدالت ستودنی است افزود: آیت الله محمدی گیلانی در شرایطی مسئولیت قضاوت را قبول کرد که کمتر کسی حاضر به پذیرفتن این کار می شد.

وی در ادامه ایشان را حکیم و فیلسوفی متواضع دانست که عمر گرانمایه خویش را برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی و پیروی محض از ولایت فقیه صرف کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به تبیین نقش روحانیان در هدایت جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: تا زمانی که پیوند مردم و روحانیان ناگسستنی باشد هیچ خطری نظام اسلامی را تهدید نمی کند.

معاون اول قوه قضائیه نیز در همایش نکوداشت آیت الله محمدی گیلانی گفت: تقوا، بصیرت و احاطه برعلم حقوق موجب تبحراین عالم بزرگ در حوزه قضا بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: آیت الله محمدی گیلانی در مبارزه با فساد به وظیفه دینی خویش عمل کرد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام نیری پیام تشکر آیت الله محمدی گیلانی را برای حاضران قرائت کرد.

آیت ‌الله‌ " محمد محمدی‌ دعوی ‌سرایی‌ " مشهور به‌ گیلانی‌ در سال‌ 1307 در روستای‌ دعوی‌ سرا از توابع‌ شهرستان‌ رودسر در استان‌ گیلان‌ در میان‌ خانواده‌ ای‌ متدین‌ و دوستدارخاندان‌ پاک‌ پیامبر به‌ دنیا آمد، پدر وی محمد جعفر نام‌ داشت‌ و در همان‌ روستا زندگی‌ می ‌کرد و از راه‌ کشاورزی‌ روزگار می‌ گذرانید.
آیت ‌الله‌ محمدی‌ گیلانی‌ در شش‌ سالگی‌ به‌ مکتب‌ خانه‌ رفت‌ و قرآن‌ مجید و کتابهای‌ معمول‌ در ادبیات‌ فارسی‌ را فرا گرفت، سپس‌ با تاسیس‌ نخستین‌ دبستان‌ دولتی‌ در نزدیکی‌ روستای‌ دعوی سرا در سال‌ 1315 به‌ دبستان‌ رفت‌ و در کلاس‌ سوم‌ دبستان‌ پذیرفته‌ شد.

با به‌ پایان‌ بردن‌ دوره‌ دبستان‌ و شروع‌ جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ در سال‌ 1320 مجبوربه‌ ترک‌ مدرسه‌ شدو به‌ خدمت‌ پدر رفت‌ و چند سال‌ به‌ کشاورزی‌ مشغول‌ شد.

در سال‌ 1323 همزمان‌ با تاسیس‌ حوزه‌ علمیه‌ رودسر توسط‌ مرحوم‌ حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین‌ حاج‌ سید محمد هادی‌ روحانی‌ به‌ حوزه‌ علمیه‌ رودسر رفت‌ و جامع‌ المقدمات‌ را فرا گرفت‌، آنگاه‌ در سال‌ 1325 به‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ مشرف‌ شد و به‌ تکمیل‌ دروس‌ ادبیات‌ و فراگیری‌ دروس‌ دوره‌ سطح‌ پرداخت‌.

با پایان‌ یافتن‌ دوره‌ سطح‌، به‌ درس‌ خارج‌ آیت‌ الله‌ العظمی‌ بروجردی‌ (ره‌) راه‌ یافت‌ و در مدت‌ دوازده‌ سال‌ کتاب‌ صلوة‌ را در محضر ایشان‌ به‌ اتمام‌ رساند. به‌ موازات‌ آن‌ در درس‌ اصول‌ فقه‌ امام‌ خمینی ‌(ره‌) نیز حضور پیدا کرد و از آن‌ بهره ‌های‌ بسیار برد، در طول‌ این‌ مدت‌ در درس‌ اسفار و شفای‌ علامه‌ سید محمد حسین‌ طباطبایی‌ نیز به‌ مدت‌ هفت‌ سال‌ شرکت‌ کرده‌ است‌.

ایشان در سالهای‌ تحصیل‌ خود با استادان‌ و فضلای‌ بسیاری‌ رابطه‌ دوستی‌ داشته‌ که‌ برخی‌ از اعضای‌ جامعه‌ مدرسین‌ از آن‌ جمله ‌اند.

آیت ‌الله‌ محمدی‌ گیلانی‌ در سالهای‌ عمر خود تا به‌ امروز خدمات‌ فرهنگی‌ بسیاری‌ را به‌ انجام‌ رسانده‌ است، وی بسیاری‌ از کتب‌ دوره‌ سطح‌ در فقه‌ و اصول‌ و حکمت‌ و تفسیر را بارها تدریس‌ کرده‌ و هم‌ اکنون‌ نیز در تهران‌ به‌ تدریس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ اشتغال‌ دارد، از این‌ رهگذر شاگردان‌ بسیاری‌ تربیت‌ و به‌ عالم‌ اسلام‌ تقدیم‌ شده ‌اند.

این عالم برجسته تا به‌ امروز کتابهای‌ بسیاری‌ تألیف‌ کرده‌ که‌ شامل قضا و قضاوت‌ در اسلام‌، حقوق‌ کیفری‌ در اسلام‌، شرح‌ زیارت‌ اربعین‌، شرح‌ مناجات‌ شعبانیه، المعاد فی‌ الکتاب‌ و السنه‌، الامامه‌ و الخلافه‌ فی‌ الکتاب‌ و السنه، شرح‌ زیارت‌ امین‌ الله، تکملة‌ شوارق‌ الالهام‌، حدیث‌ الطلب‌ و الارادة‌، قرآن‌ و سنن‌ الهی‌ در اجتماع‌ بشرو درسهای‌ اخلاق‌ اسلامی است.

همینطور کتاب امام‌ راحل‌ و فقه‌ سنتی، خلق‌ جدید پایان ‌ناپذیر (ترجمه‌ رساله‌ " قوه‌ و فعل‌ " علامه‌ طباطبایی‌)، ترجمه‌ کتاب‌ شفاء، اسم‌ مستأثر در وصیت‌ امام‌ و زعیم‌ اکبر، سروش‌ قلم‌ (مجموعه‌ مقالات‌)، شرح‌ زیارت‌ وارث‌، در سایه‌ حکمت‌ (ترجمه‌ و شرح‌ گزیده‌ ای‌ از سخنان‌ حکمت‌ آمیز امیر مؤمنان‌ علی‌ علیه‌ السلام‌) از دیگر تالیفات آیت الله محمدی گیلانی است.

همچنین‌ از وی‌ مقالات‌ بسیاری‌ با عناوینی‌ چون‌ وجوه‌ شرعی‌ در نظام‌ اسلامی‌، بیمه‌ و موسیقی‌ در مجله‌ فقه‌ اهل‌ بیت‌ به‌ چاپ‌ رسیده‌ است‌.

آیت ‌الله‌ محمدی‌ گیلانی‌ از فعالان‌ سیاسی‌ در پیش‌ از انقلاب‌ و پس‌ از آن‌ بوده‌ است،‌ ایشان با حضور در جلسات‌ جامعه‌ مدرسین‌ و امضای‌ اعلامیه‌ ها و نامه‌ های‌ آن‌ و نیز سخنرانی ها و افشاگری ها سهم‌ بسزایی‌ در پیروزی‌ انقلاب‌ داشته‌ است‌.

پس‌ از انقلاب‌ نیز به‌ دستور امام‌ تشکیل‌ دادگاه‌ انقلاب‌ را بر عهده‌ گرفت‌ و پس‌ از تشکیل‌ شورای‌ عالی‌ قضایی‌ به‌ عضویت‌ این‌ شورای‌ درآمد.

برخی‌ از مسئولیتهای‌ وی‌ پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ شامل حاکم‌ شرع‌ و ریاست‌ دادگاههای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ امر رهبر کبیر انقلاب‌ اسلامی‌، عضو فقها و دبیر شورای‌ نگهبان، نماینده‌ حضرت‌ امام‌ راحل در دانشگاهها و ریاست‌ شورای‌ مرکزی‌ نمایندگان‌ حضرت‌ امام خمینی ‌(ره‌) در دانشگاهها، رئیس‌ هیئت‌ عفو حضرت‌ امام راحل، عضو مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، عضو شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساسی، نماینده‌ مردم‌ تهران‌ در سه‌ دوره‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری و رئیس‌ دیوان‌ عالی‌ کشور است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 مهر 1390
میخواستم خطاب به محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نهارتان که به مهمانان در رستوران مجتمع زیبا کنار داده شد خیلی افتضاح وبی کیفیت بود برنج خام،ماهی سفید کهنه وبدمزه و...آبروی گیلان را بردی بگذار برو استانت مازندران وایس تو را چه به این استان جاخوش کردی
نا شناس 7 مهر 1390
خبرنگارمهر حضور نداشت این خبرو کش رفتنداز جاهای دیگه
نا شناس 7 مهر 1390
چرا خبرنگار فارس گذاشتند توجلسه بنشیند ودیگر خبرنگاران را طبقه فوقانی نشاندند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.